MÅNEDLIGE TRÆNINGSPROGRAMMER

Personligt, enkelt og effektivt går for mig hånd i hånd

Personligt

Vi er overbevist om, at du får mest ud af din træning med et personligt program, som er tilrettelagt dig og din hverdag, det er vores første grundprincip. Vi benytter TrainingPeaks til at lave programmet i, og du får din egen konto, hvor vi kan kommunikere og følge op på træningen, så vi hele tiden holder et højt, effektivt niveau. Du får fri opfølgning og sparring.

Du kan få meget mere ud af din træning ved at arbejde med den mentale del. Det er et fokusområde, flere bliver opmærksomme på. Du får mulighed for 1:1 coachingsamtaler undervejs i forløbet. Enten som hjælp til at løse en udfordring inden for sporten, hjælp til at lave din mission og værdier, som du kan arbejde ud fra. Det kan hjælpe dig til at se meningen med din træning og sætte dig op til et race eller noget helt andet, som du føler, det er relevant at tage fat på.

Enkelt

Enkelt er vejen frem – det er vores andet grundprincip. Vores mål er, at du skal opleve, at du ved præcis, hvordan du skal træne og hvorfor. Det sikrer vi ved at følge enkle træningspas, hvor formålet er klart, vores plan, samt opfølgning undervejs.

For at du rammer topformen på de rigtige tidspunkter, udarbejder vi en sæsonplan, hvor dine sæsonmål er indlagt. Planen giver dig overblik over, hvilken periode vi er i og hvad vi fokuserer på. Det vil være den overordnede plan, vi følger gennem hele sæsonen. Denne plan kan altid justeres og vurderes undervejs. 

Effektivt

Ud fra din hverdag tilpasser vi træningen til det, som er mest effektivt for dig. Det er vores tredje grundprincip. Vi finder en god balance mellem træning, familie, arbejde/studie og hvad der ellers fylder hos dig.

For optimal og effektiv træning er det vigtigt, at vi kender dine watt- eller puls- & pace zoner. Alt for mange træner uden struktur, hvilket kan fører til skader og udbrændthed, men med kendskab til dine zoner, kan vi sørge for, at du får det bedste ud af den tid, du investerer. Der er ingen grund til at træne for mange timer om ugen, hvis det kan gøres på færre. Her kan polariseret træning være effektivt, hvor vi primært veksler mellem høj og lav intensitet. Har du tiden til at træne mange timer, så laver vi en effektiv plan sammen. 

Undervejs i forløbet vil kan vi indlægge forskellige tests for at måle dine forbedringer og tilrette dine træningszoner. Derudover kan vi tage nogle fælles træninger, hvor du bestemmer fokusområdet, eksempelvis svømme-, cykel eller løbeteknik.

Vi har meget fokus på skadesforebyggelse. En vigtig brik til at undgå skader og opbygge mere power i alle tre discipliner er styrketræning. Det er veldokumenteret, at man opnår en række fordele ved tung styrketræning. Du får personlige styrketræningsprogrammer flere gange i løbet af sæsonen.

Kosten er vigtig i alle sammenhænge. Vi kan hjælpe dig med et overskueligt dagkostforslag, så du får den nødvendige energi til træning og restitution. Du får flere kostforslag undervejs i forløbet, som er tilpasset til træningsmængden og dit øvrige energiforbrug.

Træning til mænd og kvinder

Vi synes, det er interessant at undersøge, hvordan man kan træne mænd og kvinder forskelligt, da der er fysiologiske forskelle. Da vi igennem vores arbejde med kvindelige atleter i forskellige aldersgrupper, og at Mikkel bor med og træner en kvindelig eliteatlet er vi opmærksomme på forskellene. 

Hos kvinder er der nogle forskellige hormonelle processer som ændres alt efter, hvor i din cyklus du er. Det kan have indflydelse på din træning og oplevelsen heraf. Det er noget vi kan snakke om og tilpasse efter, hvis vi finder sammen det nødvendigt.